Eğitsel Müdahale Bakış Açısıyla Oyun Temelli Sağaltımlar : Uygulamacı Eğitimi
Kursun Adı: | Eğitsel Müdahale Bakış Açısıyla Oyun Temelli Sağaltımlar : Uygulamacı Eğitimi |
Eğitimcinin Adı: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih Emrah Demir |
Eğitimin Türü (Online-Yüzyüze ?) | Online |
Eğitimin Hedef Kitlesi | Profesyonel çocuk gelişimi, psikolojisi ve eğitim hizmetleri sağlayanlar ve bu hizmetlerine yeni uzmanlık eklemek isteyenler, Hizmet verdiği alanlarda çocuk ve aile ilişkilerini geliştirmek ve ek uzmanlık kazanmak isteyenler, Sistemli yöntemler öğrenerek, kanıtlanmış ve takip edilebilir bir yapıda çocuk ve ailelere hizmet sunmak isteyenler, Nitelikli ve kapsamlı bir eğitim sürecinden sonra bilgi ve donanımını geliştirmek isteyenler, Bir ailede çocuk gelişimi, psikolojisi, eğitimi ve çocuk – ebeveyn ilişkisi konularında kendilerini geliştirmesine yardımcı olmak isteyenler, Kendi ailesinde oyun terapisi hizmeti almak isteyenler. Diyanet İşleri Başkanlığında Görevli 4-6 Yaş Grubu Kur'an Kursu Öğreticileri. Ebeveynler ve yukarıda sayılan alanlardaki üniversite öğrencileri |
Son Başvuru Tarihi: | |
Eğitim Takvimi | Pazartesi 17:00/Haftada 1 gün 2 ders saati Toplam eğitim süresi: 6 hafta |
Eğitimin Yeri | Online / Zoom üzerinden online canlı dersler |
Eğitim Sonunda Sınav Yapılacaksa: Sınav Tarihi: | Başlangıç tarihinden 6 hafta sonra yazılı bir sınav yapılacaktır. Sınav süresi 30 dakikadır. Katılımcılar sınav tarihinde diledikleri saatte sınava girebilirler. |
Kursun Amacı: | Oyun, çocukların ilk iletişim araçlarındandır ve oyunların temaları aynı olsa da hiçbir oyun diğerine tamamıyla benzemez. Çocuklar bazen içlerinde biriktirdikleri agresyonu oyun ile dışa vururlar. Dikkatli profesyoneller ve ebeveynler çocukların oyunlarını bir eğitim ve değerlendirme amacı ile kullanmaktadırlar. Bu sertifika programında, oyunun teorik ve bilimsel temellerini ortaya koyduktan sonra bir değerlendirme ve eğitim aracı olarak "Oyun Müdahalesi"nden nasıl yararlanılabileceği adım adım işlenecektir. Kursu tamamlayan profesyoneller ve ebeveynler, oyuna karşı daha farklı ve üst bir bakış açısı kazanarak oyun sürecini öğrencilerinin ya da çocuklarının öğrenme süreçlerine destek olacak şekilde desenlenmesini sağlayabileceklerdir. |
Eğitime Kimler Katılabilir? (Başvuru İçin Önkoşul Durumu): | Hedef kitlesinde belirtilen meslek elemanları ile, oyun sağaltımına ilgi duyan ön-lisans, lisans ve lisansüstü öğrencileri ve mezunları ile ebeveynler bu eğitime katılabilir. |
Kursun Önemi: | Tarihsel perspektif içerisinde eğitim teorileri nasıl değiştiyse, oyun teorileri de benzer şekilde gelişmiş ve değişmiştir. Oyun artık salt bir amaç değil bir araçtır. Çocukların sosyal becerileri edinmelerine, problem davranışlarının azaltılmasına, yaşadıkları güçlükleri dışavurmalarında oyundan üst düzeyde istifade etrmek gerekmektedir. Bu da öncelikle teorik bilginin edinimi ve uygulamaya dönük temel oluşturmayla olur. Bu kursu tamamlayanlar oyunun teorik temellerini içselleştirmiş ve bir değerlendirme ve eğitim aracı olan oyun sağaltımını eğitsel amaçla kullanabilir hale geleceklerdir. |
Kurs Sonu Elde Edilecek Kazanımlar: (Bu kursun kişiye sağlayacağı avantajlar nelerdir?) | Bu uygulamacı sertifika kursunu başarı ile tamamlayan katılımcılar eğitsel bakış açısı ile oyun sağaltımı konusunda teorik ve uygulamaya yönelik kazanımları edineceklerdir. Meslek hayatına girmeden önce mesleki gelişim portföyünü geliştirmek veya hizmet içinde yer alan uygulamacılara ek kazanımlar edindirmeyi amaçlayan bu kurs ile oyun teorisinin eğitsel bakış açısı kazandırmak amaçlanmaktadır. |
Eğitimin Toplam Saati ve Devam Zorunluluğu: |
12 saat Eğitimlerimize en az % 70 devam zorunluluğu bulunmaktadır. Eğitmen tarafından alınan yoklama listesine göre eğitimlerin % 70'ine devam eden kursiyerlerimize “Katılım Belgesi” verilecek olup, eğitime düzenli devam etmeyen kursiyerlere herhangi bir belge verilmeyecektir. |
Kurs İçeriği: |
Bölüm 1: Çocukların Gelişim Özellikleri Bölüm 2: Çocuk Gelişimi Sürecinde Oyun Kavramı Bölüm 3: Çocuklarda Oyun Gelişimi Bölüm 4: Oyun Türleri Bölüm 5: Oyun Türlerinde Uzmanların Rol ve Sorumlulukları Bölüm 6: Bir Müdahale Olarak Oyun I Bölüm 7: Bir Müdahale Olarak Oyun II Bölüm 8: Bir Müdahale Olarak Oyun III Bölüm 9: Bir Değerlendirme Aracı Olarak Oyun IV Bölüm 10. Uzmanların/Öğretmenlerin Oyun Sağaltımındaki Rol ve Sorumlulukları Bölüm 11: Oyun Sürecinde Uzmanın/Öğretmenin Yanıtlayıcılığı/Nasıl Yanıtlayıcı Olunur Bölüm 12. Farklı Bilimsel Çalışmaların Özetlenmesi ve Katılımcılarla Tartışılması |
Kurs Açmak İçin Gereken Asgari Katılımcı Sayısı: | 10 |
Kurs Ücreti: | 1750 |
Programda Ders Verecek Eğitmenler: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih Emrah Demir |
Program Koordinatörü: | Dr. Öğr. Üyesi Fatih Emrah Demir |
GÜSEM BANKA HESAP BİLGİLERİ
Banka/Şube: Halkbank-Uydu Şubesi
IBAN NO: TR 20 0001 2001 3380 0080 0000 07
Not: Lütfen ödemelerinizde Ad Soyad, TC Kimlik No, Kurs Adı belirtiniz.